Tajna Facebook lajkova: manje je više

//Tajna Facebook lajkova: manje je više

Tajna Facebook lajkova: manje je više

Što je ustvari lajk?

Uzmite trenutak i pokušajte smisliti validnu definiciju. Kada razmislite o toj definicije, čini li Vam se ona jako bitnom? Zašto smatramo broj lajkova veoma bitnim kada prvi puta otvorimo stranicu?

Osobno, smatram to zato jer kada vidim da stranica ima poveći broj lajkova da je ona provjerena. U prvi mah zanemarim ocjene drugih korisnika, zanemarim komentare i zanemarim najbitniju stavku od svih: Google imena tvrtke s dodatkom iskustva, jer vidim u redu, ovo je popularno, mora biti dobro.

No, tu postoji druga strana medalje. Lajkovi su nešto što se veoma jednostavno može kupiti, čak i putem stranica poput http://www.buy-cheap-social.com/, što za stranicu može biti ravno suicidu. Lajkovi ne prodaju proizvod. Čak bih otišao dovoljno daleko da društvene mreže ne prodaju proizvod. Za Vaš proizvod ljudi ne moraju čuti samo zbog činjenice zato jer imate puno lajkova. Ono što prodaju lajkove, su reach i engagment.

Reach, hrvatski Doseg objave, je broj koji prikazuje koliko je unikatnik osoba vidjelo objavu. Reach utječe na sve ostale metrike: engagment (angažman objave), lajkove, komentare, klikove i negativne feedbacke. Ukratko, reach je ono što svaka stranica želi, ne lajkovi.

Metrika lajkova za stranicu 360drive.

Na slici vidimo metriku stranice 360 drive za period od 03.02.2017.-09.02.2017. U trenutku mjerenja stranica ima točno 3.035 lajkova., dok je reach 35.141 unikatnih osoba, što znači da je objave vidjelo 11.5 puta više osoba nego što je lajkalo stranicu!

Kako se to postiglo?

360 drive je auto portal, primarni cilj mu je promoviranje novosti iz svijeta automobila. To je tema koju će ljudi veoma lako lajkati. Zašto to kažem? Je li realno očekivanje da će isti broj ljudi lajkati stranicu od Fast food restorana i npr. lokalnog obrta za pranje perja? Imaju li sve stranice jednake predispozicije za plasiranje na tržište?

Naravno da nemaju, svaka stranica ima specifičnu publiku koja ima specifične želje. No, na kraju krajeva, content, odnosno sadržaj, je onaj koji prodaje proizvod ili uslugu. Kako bi saznali više o contentu, preporučamo Vam članak Što SEO i pisac imaju zajedničko.

By | 2018-03-28T21:18:50+00:00 February 9th, 2017|Blog|0 Comments

About the Author:

Matija Pinko je Senior marketing strategist tvrtke Goldy eventi, čijoj grupaciji pripada i projekt akademija Hashtag poduzetnik. Sa svojim dugogodišnjim iskustvom i radom u svijetu društvenih mreža pridonosi radu svih društvenih mreža grupacije te ujedno pruža konzalting usluge vanjskim suradnicima.

Leave A Comment