Tko je konkurencija?

//Tko je konkurencija?

Tko je konkurencija?

Konkurencija

Jedna od prvih stvari koje savjetujemo našim klijentima pri inicijalnom razgovoru je: provjerite konkurenciju.

No tko je stvarno konkurencija?
Na društvenim mrežama je detekcija vaše konkurencije poprilično jednostavna, jer vaša konkurencija su… svi. Svaka objava, fotografija, video ili gif – svaka informacija na koju vaš potencijalni kupac naiđe prilikom svojega posjeta društvenim mrežama je kao jedna mala cigla, koja bit po bit stvara virtualni zid između vašega kupca i vaše informacije koju želite prodati.

Kako se onda čovjek može probiti među tim svim informacijama, uz svih gomilu informacija, oglasa, zabavnih sadržaja i agresivnih kampanja? Tako da targetirate (odnosno naciljate) kupce s najviše potencijala da baš oni od svih mogućnosti odaberu vas. Kako bi bili uspješni u ostvarenju svoga cilja, morate započeti svoj virtualni rat prema drevnom umijeću ratovanja: „ Ukoliko poznaješ svog neprijatelja i ukoliko poznaješ samoga sebe – ne treba da se plašiš rezultata stotine bitaka.“

Budući da ste definirali svoje ciljeve i definirali ste svoja znanja, vi poznajete sebe, no ne poznajete strategije i znanja vaših protivnika. Upoznavanje konkurencije je mnogo bezbolnije ukoliko slijedite svoje instinkte. Odaberite nekoliko uspješnih brandova te pratite sadržaj koji objavljuju. Pratite tone of voice, fotografije, vremenski razmak između objava. Uzmite si vremena te svaki dan proučite detaljno jedan brand koji smatrate jakim. Nakon što procijenite da ste stekli dovoljan uvid u razloge njihove uspješnosti, odbacite tu ideju iz glave, odaberite brandove koji su najbliže informaciji koji želite prodati te si postavite ponovno pitanje: „Zašto su oni tako uspješni i kako da budem bolji?“

U ovome trenutku nije bitna kvaliteta vaše usluge ili proizvoda, nije bitno vaše znanje o društvenim mrežama i nije bitno koliko je konkurencija ispred vas. Bitno je da znate zadati udarac u pravome trenutku i pravome mjestu. Vi poznajete vašega neprijatelja i vi poznajete sebe, imate prednost iznenađenja te konkurencija još nije svjesna vašega postojanja na društvenim mrežama. Vaš jedini cilj je uspjeh. No vi ne zadajete udarac. Zašto?

Jer na internetu nikada ne možete pobijediti konkurenciju. Korak koji bi trebali poduzeti nakon što ste napravili detaljnu analizu konkurencije je slijedeći: prestanite brojati uspjehe konkurencije. Svaka uspješna prodaja, broj promocija, reklama, zadovoljnih kupaca, sve to sada mora postati nebitno. Ukoliko ne postane, završiti ćete u beskonačnoj petlji tuđih rezultata i brojeva koji vašemu uspjehu ništa ne znače. Upoznali ste neprijatelja, upoznali ste sebe, no i dalje niste upoznali svoje mogućnosti za uspjehom. Postavili ste si milijun puta pitanje zašto su drugi bolji te si sada morate postaviti pitanje koji je kamen temeljac svakoga uspjeha: „Što ja to nudim i zašto sam ja bolji?“

Budite svjesni da ste dio interneta, koji je daleko veći od vas samih i koji je u teoriji beskonačan. Postavite si veliki cilj. Nemojte da vaš cilj bude dominacija, vladanje nad konkurencijom i apsolutno upravljanje, postavite si cilj da učinite taj Internet boljim mjestom. Podijelite svoja iskustva sa ljudima iz vaše branše, dajte poneki savjet, iskoristite moć foruma i grupnih razgovora, nemojte se ograničiti samo na jedan, sebični cilj. Vi svojim utjecajem možete stvoriti više, kao što i drugi mogu stvoriti uz vas. Ta ista konkurencija koja vam uzima Internet prostor može podijeliti vaš sadržaj te stvoriti vrata u virtualnom zidu do klijenta koji nije htio proći do tada kroz vaš zid. Suradnjom, širenjem perspektive i gubitkom sebičnih ciljeva vi možete dokazati ne samo da ste fer igrač, već i profesionalac. Dokažite da je vaša informacija koju prodajete izvrsna no ne pokušajte pogaziti vrijednost tuđe informacije. Dopustite si da kupac sam odluči. Tada, kada dođete do faze da kupci između više uspješnih, starijih i iskusnijih konkurenata kupac odluči zaobići sve zidove stvorene oko vas i doći direktno vama ste riješili svoj cilj: saznali ste tko je konkurencija i naučili ste od nje.

 

Autor: Matija Pinko

By | 2018-03-29T09:39:36+00:00 November 23rd, 2017|Blog|0 Comments

About the Author:

Matija Pinko je Senior marketing strategist tvrtke Goldy eventi, čijoj grupaciji pripada i projekt akademija Hashtag poduzetnik. Sa svojim dugogodišnjim iskustvom i radom u svijetu društvenih mreža pridonosi radu svih društvenih mreža grupacije te ujedno pruža konzalting usluge vanjskim suradnicima.

Leave A Comment